Sport – voeding – leefstijl

Karin’s Blog

Lees de meest recente titels, of kies uit een van de onderwerpen hieronder.

waarom zijn overnight oats zo gezond?

4 mei, 2022
Waarom zijn overnights oats zo gezond?

Ik maakte een overnight oats eiwit shake. Havermout heeft veel gezondheidsvoordelen.
Het bevat gezonde eiwitten, vezels, B vitamines en mineralen, zoals: zink, koper, magnesium, mangaan, ijzer, foliumzuur, en vitamine B.

Havermout bevat veel eiwitten.

Eiwitten zijn nodig om spieren op te bouwen, te onderhouden en helpen ook bij het herstel van je lichaam.
Havermout is makkelijk opneembaar.

Havermout is vezelrijk.

Vezels zijn goed voor een gezonde werking van je darmen. Ze nemen vocht op en zetten dus uit. Hierdoor zit je langer vol en pak je minder snel naar een ongezond tussendoortje.

Havermout helpt je suikerspiegel te stabiliseren.

Havermout is een voedingsstof met een lage glycemische index. Hoe lager in de glycemische index, hoe gezonder het voor je is. De glycemische index geeft aan hoe het je bloedsuikerspiegel laat schommelen. Schommelingen zijn niet goed voor je. Als je bloedsuikerspiegel steeds omlaag en weer omlaag gaat, krijg je een hongergevoel, waardoor je weer gaat eten. Hierdoor kun je gemakkelijk teveel eten en kom je dus aan in gewicht.

Havermout wellen is nog gezonder voor je.

Als je havermout een nachtje laat wellen komen er enzymen vrij. Dit is beter voor je darmen.
Havermout zit bovendien boordevol met vitamine B, die zorgen voor energie. Door het te weken gaat het vitamine B gehalte  omhoog. Havermout bevat ook fytinezuur. Fytinezuur bindt zich aan vitamines en mineralen waardoor deze het niet meer zo goed kan opnemen. Door havermout te weken komen deze enzymen vrij en deze kunnen dan het fytinezuur afbreken. Het is dan niet  meer schadelijk voor je lichaam.
Een ander voordeel is dat je het ’s avonds kunt klaar zetten en hierdoor kost het je in de ochtend weinig tijd, want je ontbijtje staat al klaar.

Overnight oats eiwitshake recept

Wat zit erin?
-1 scoop bosvruchten proteïne poeder
-kokosmelk
– glutenvrije havermout
-(diepvries) bosvruchten

Doe alles in de blender door elkaar en je hebt een heerlijk ontbijtje of lunch. Eet smakelijk!

Kijk hier voor meer gezonde recepten.

groetjes,
Karin Keijzer

-Medische personal trainer
-Mobility en stability Performance trainer
-Zwanger en fit beweegdeskundige
-Natuurvoedingscoach
-Stress en burnout coach
-Hoogsensitiviteits coach

Glutenvrije gevulde speculaas

Glutenvrije gevulde speculaas

Het leven draait om balans, dus zeker met Sinterklaas raad ik je aan om heerlijk te genieten van een stukje glutenvrije gevulde speculaas. En ik gun mensen met een glutenallergie het allerlekkerste stukje speculaas,  i.p.v. die droge dingen uit de winkel, waar je...

Lees meer
Glutenvrij speculaas taartje

Glutenvrij speculaas taartje

Doe eens gek. Start je dag eens met een gezond, glutenvrij  speculaas taartje. Je kunt dit taartje namelijk zo maken dat je het ook lactose- of eivrij kunt maken en daardoor is het geschikt voor iedereen. Bij dit taartje kies ik voor Zonnatura appelstroop of bio...

Lees meer