Sport – voeding – leefstijl

Karin’s Blog

Lees de meest recente titels, of kies uit een van de onderwerpen hieronder.

Sushi salade

20 okt, 2022

Sushi salade, wie wil dat nou niet? Door de rijst eruit te halen, beperk je je maaltijd met koolhydraten. Witte rijst is ontstekingsbevorderend, dus beter om te kiezen voor zilvervliesrijst.

De sushi salade maak je met norivellen. Deze zijn gemaakt van fijn geperste zeewieren.
Zeewier heeft een aantal mooie gezondheidsvoordelen: het heeft een zeer ontgiftende werking, het stimuleert de vetverbranding, het bevat veel jodium (belangrijk voor mensen met Hashimoto, een  schildklier aandoening). Zeewier bevat veel belangrijke vitaminen, mineralen vezels en zink. Dit recept pas mooi in een auto-immuun dieet of vegan paleo leefstijl.

Wat heb je nodig? (1 persoon)
  • 1 avocado
  • wat zalm
  • 1/2 bakje grote garnalen
  • 2 norivellen
  • 1/2 komkommer
  • kleine mango
Keukentools
  • een mes
  • een schaar
  • eet stokjes
  • een schaaltje
Hoe maak je het? 
  1. Schil de mango, komkommer, garnalen, zalm en avocado in kleine stukjes.
  2. De norivellen kun je in kleine stukjes knippen.
  3. Mix alles door elkaar.
  4. Zet het nog even 20 minuten in de koelkast, zodat de norivellen ook lekker zacht worden.
  5. Eet smakelijk.

Voor meer lekkere en gezonde recepten kijk hier.

Glutenvrije gevulde speculaas

Glutenvrije gevulde speculaas

Het leven draait om balans, dus zeker met Sinterklaas raad ik je aan om heerlijk te genieten van een stukje glutenvrije gevulde speculaas. En ik gun mensen met een glutenallergie het allerlekkerste stukje speculaas,  i.p.v. die droge dingen uit de winkel, waar je...

Lees meer
Glutenvrij speculaas taartje

Glutenvrij speculaas taartje

Doe eens gek. Start je dag eens met een gezond, glutenvrij  speculaas taartje. Je kunt dit taartje namelijk zo maken dat je het ook lactose- of eivrij kunt maken en daardoor is het geschikt voor iedereen. Bij dit taartje kies ik voor Zonnatura appelstroop of bio...

Lees meer